Böbrek Kanseri

Böbrekler, vücudun kanını süzerek atık maddelerin vücuttan atılmasını sağlayan iki organdır. Böbrek kanseri, böbreklerde anormal hücrelerin kontrolsüz büyümesi ve çoğalmasıdır.

Böbrek Kanseri

Böbrek kanseri, erkeklerde kadınlardan daha yaygındır. En yaygın olarak 50 yaş ve üstü kişilerde görülür.
Böbrek kanserinin nedeni tam olarak bilinmemektedir. Ancak, genetik faktörlerin, hormonların ve çevresel faktörlerin rol oynadığı düşünülmektedir.
Böbrek kanserinin belirtileri şunlardır:
• İdrarda kan görülmesi
• Sırt ağrısı
• İştahsızlık
• Kilo kaybı
• Ateş
Böbrek kanseri tanısı, fizik muayene ve görüntüleme testleri ile konulur. Fizik muayenede, sırt bölgesinde ağrı olup olmadığı kontrol edilir. Görüntüleme testleri arasında ultrason, bilgisayarlı tomografi (BT) ve manyetik rezonans görüntüleme (MRG) sayılabilir.
Böbrek kanserinin tedavisi, kanserin evresine göre değişir. Erken evre böbrek kanseri genellikle cerrahi ile tedavi edilir. Cerrahi sırasında, kanserli böbrek ve bazen lenf bezleri çıkarılır. Erken evre böbrek kanserlereinde cerrahi tedavi genelde tek başına yeterlidir ve ilave tedaviye gerek yoktur.
İleri evre böbrek kanseri genellikle kemoterapi, radyoterapi veya hedefe yönelik tedavi ile tedavi edilir. Kemoterapi, kanser hücrelerini öldürmek için ilaçların kullanıldığı bir tedavi yöntemidir. Radyoterapi, kanser hücrelerini yok etmek için radyasyon ışınlarının kullanıldığı bir tedavi yöntemidir. Fakat böbrek kanserlerinde kemoterapi ve radyoterapi çok işe yaramaz. Hedefe yönelik tedavi son 15 yılda popüler hale gelmiştir. Hedefe yönelik tedavi ( akıllı ilaç) kanser hücrelerinin büyümesini ve yayılmasını durdurmak için tasarlanmış ilaçların kullanıldığı bir tedavi yöntemidir.
Böbrek kanseri, erken teşhis edildiğinde ve uygun şekilde tedavi edildiğinde genellikle iyi bir prognoza( seyire) sahiptir. Böbrek kanseri olan kişilerin yaklaşık %90'ı uygun tedaviden sonra beş yıl hayatta kalır.
Böbrek kanserinden korunmak için alınabilecek bazı önlemler şunlardır:
• Meyve ve sebze tüketimini artırın.
• Yeterince su için.
Böbrek kanseri tanısı alan kişiler için, tedavi seçenekleri hakkında doktorunuzla konuşmanız önemlidir. Tedavi seçenekleri, kanserin evresine, hastanın genel sağlık durumuna ve hastanın tercihlerine göre değişir.